Sunday 31 August 2014

Terpisah 18 Tahun, Takdir Membawa Lelaki Ini Menikahi Kekasih di Masa Kanak-kanak

http://ift.tt/eA8V8J

Apakah anda mempunyai kekasih di masa kanak-kanak? Dalam banyak kasus, kekasih di masa kanak-kanak biasanya adalah tetangga atau teman sekolah di mana anda sering menghabiskan waktu bermain bersama-sama.


Namun, kehidupan kadang membuat anda harus hidup terpisah dengan kekasih di masa kanak-kanak. Tetapi, takdir merupakan sesuatu yang misterius. Apabila anda memang sudah ditakdirkan untuk hidup bersama dengan kekasih di masa kanak-kanak, maka takdir yang akan menuntut anda.


Hal ini menimpa Zi-heng Wang dari provinsi Henan di Cina. Dia bertemu dengan cinta pertamanya saat usia 6 tahun. Bocah perempuan itu tinggal di samping rumah Wang. Namanya Qian-qian. Mereka sering bermain bersama.


Wang juga mengaku pernah secara diam-diam mencium Qiang ketika tengah bermain di dalam rumah. Di usia 6 tahun, Wang mengatakan kepada ibunya bahwa dia akan menikahi Qian ketika dewasa nanti.


Seperti kebanyakan cerita tentang cinta monyet lainnya, Wang dan Qian terpisah setelah keluarga Wang pindah. Keduanya kehilangan kontak selama 18 tahun. Akan tetapi, secara tidak disengaja Wang kembali bertemu dengan Qian.


Meski sudah puluhan tahun tidak berjumpa, Wang masih tetap suka kepada Qian. Dia berusaha mendapatkan perhatian dari perempuan pujaan hatinya sejak kanak-kanak itu.


Kini, di usia 24 tahun, Wang akan menikah dengan Qian pada 7 September nanti. Kisah yang dialami Wang dan Qian mungkin merupakan bukti bahwa takdir akan membawa anda untuk bertemu dengan jodoh atau pasangan hidup, dengan cara yang misterius. (Rocketnews24)






Sumber http://ift.tt/Y4QIX8

via suara.com

No comments:

Post a Comment